Τα 5 πιο Σημαντικά Φρούτα του Καλοκαιριού - SmileVitamins

Τα 5 πιο Σημαντικά Φρούτα του Καλοκαιριού

Φρούτα Καλοκαιριού

Το καρπούζι, το πεπόνι, το σταφύλι, το μήλο και το πορτοκάλι αποτελούν τα φρούτα με την μεγαλύτερη κατανάλωση τους καλοκαιρινούς μήνες.

Καρπούζι

Το καρπούζι είναι ένα μεγάλο φρούτο, γνωστό ως Citrullus lanatus. Το καρπούζι έχει στα 100 γραμμάρια μόλις 30 θερμίδες ενώ είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, κάλιο και μαγνήσιο. Ο λόγος που οι θερμίδες του καρπουζιού είναι τόσο χαμηλές είναι ,επειδή το μεγαλύτερο μέρος από το καρπούζι είναι νερό. Έτσι μην φοβάστε να καταναλώσετε όσο καρπούζι θέλετε εσείς, θα σας κρατήσει χορτάτους ενώ δεν θα σας επιβαρύνει θερμιδικά. Όμως είναι καλύτερο να αποφύγετε να καταναλώσετε τους σπόρους του καρπουζιού καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να προκαλέσουν κάποιους ερεθισμούς στο έντερο αλλά και στο στομάχι. Ακόμα το καρπούζι αποτελεί την σημαντικότερη διατροφική πηγή του αμινοξέος κιτρουλλίνη. Η υψηλότερη ποσότητα κιτρουλλίνης βρίσκεται στη λευκή φλούδα που περιβάλλει την κόκκινη σάρκα του καρπουζιού. Μέσα στον οργανισμό, η κιτρουλλίνη μετασχηματίζεται στο απαραίτητο αμινοξύ αργινίνη. Τόσο η κιτρουλλίνη όσο και η αργινίνη παίζουν σημαντικό ρόλο στη σύνθεση του μονοξειδίου του αζώτου (ΝΟ), ενός μορίου που βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης προκαλώντας διαστολή των αιμοφόρων αγγείων. Η κατανάλωση καρπουζιού και χυμού καρπουζιού μπορεί να αυξήσει σημαντικά τα επίπεδα της κιτρουλλίνης και της αργινίνης στο αίμα.

Πεπόνι

Το πεπόνι είναι πιο μικρό από το καρπούζι, ενώ έχει παρόμοιο σχήμα. Το πεπόνι στα 100 γραμμάρια έχει 37 θερμίδες, 7 μόνο θερμίδες παραπάνω από το καρπούζι ενώ είναι πλούσιο σε Νάτριο, ασβέστιο, βιταμίνη C και βιταμίνη Α. Όπως και το καρπούζι έτσι και το πεπόνι έχει και αυτό μεγάλη ποσότητα νερού και μπορεί και αυτό να καταναλωθεί σε μεγάλη ποσότητα, ακόμα οι σπόροι του πεπονιού είναι πιο εύκολο να καθαριστούν και να απομακρυνθούν σε σχέση με τους σπόρους του καρπουζιού. Μπορείτε να παρασκευάσετε ένα smoothie για το καλοκαίρι που θα περιέχει και καρπούζι αλλά και πεπόνι για να πάρετε τις θρεπτικές ουσίες και των δύο φρούτων, μία συνταγή που μπορείτε να δοκιμάσετε είναι η εξής:

Σε ένα blender χτυπήστε 400 γραμμάρια πεπόνι, 230 γραμμάρια καρπούζι, 200 γραμμάρια γιαούρτι, μια χούφτα παγάκια, ενώ μπορείτε να βάλετε και 1 κουταλιά της σούπας μέλι. Χτυπήστε καλά στο blender και στη συνέχεια απολαύστε με την ησυχία σας ένα πολύ νόστιμο smoothie.

Σταφύλι

Το σταφύλι είναι από τα πιο ιδιαίτερα φρούτα καθώς μπορεί να καταναλωθεί ωμό μετά από ένα γρήγορο πλύσιμο ή μπορεί μετά από μια επεξεργασία να μετασχηματιστεί σε ένα πολύ ωραίο κρασί. Στα 100 γραμμάρια οι θερμίδες του σταφυλιού είναι 67 ενώ είναι πολύ πλούσιο σε βιταμίνη Β6, βιταμίνη C σε φλαβονοειδή, ενώ η φλούδα του σταφυλιού είναι πλούσια σε ρεσβερατρόλη. Το σταφύλι αποτελεί ένα από τα φρούτα που έχει μελετηθεί από την επιστημονική κοινότητα για τις ευεργετικές του δράσεις στην υγεία και πολλά διαφορετικά προϊόντα έχουν προκύψει από την επεξεργασία του σταφυλιού σε εργαστήρια αλλά και εργοστάσια. Επιπλέον μπορείτε να φτιάξετε ένα πολύ νόστιμο γλυκό του κουταλιού που θα έχει το σταφύλι ως βάση, μια συνταγή που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε είναι η εξής:

Υλικά: 1 κιλό σταφύλι, 3 κούπες ζάχαρη, 6 κούπες νερό, 1 κλωναράκι αρμπαρόριζα

Μεθοδολογία: Αρχικά θα πλύνετε το σταφύλι πάρα πολύ καλά, θα το τοποθετήσετε στην κατσαρόλα και στη συνέχεια θα βάλετε την ζάχαρη και το νερό. Στη συνέχεια θα ξεκινήσετε να το βράζετε και θα αφαιρέσετε τον αφρό που θα δημιουργηθεί. Στα επόμενα 15 λεπτά θα βάλετε την αρμπαρόριζα, ενώ σε άλλα 15 λεπτά θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και θα δέσει το σιρόπι. Μόλις δέσει το σιρόπι σταματήστε το βράσιμο και σκεπάστε στην συνέχεια την κατσαρόλα με το καπάκι της για λίγη ώρα. Τέλος μπορείτε να απολαύσετε το γλυκάκι σας.

Πορτοκάλι

Το πορτοκάλι στα 100 γραμμάρια έχει 47 θερμίδες άρα είναι κάπου μεταξύ του καρπουζιού και του πεπονιού όσο αφορά τις θερμίδες. Είναι πάρα πολύ πλούσιο σε βιταμίνη C, σε βιταμίνη Β6, Ασβέστιο, Μαγνήσιο και αποτελεί ένα από τα πιο νόστιμα φρούτα. Είναι γνωστό σε όλους πόσο υπέροχος και θρεπτικός είναι ένας φυσικός χυμός από πορτοκάλι αλλά και διαθέσιμος στα περισσότερα μαγαζιά εστίασης. Μπορείτε να συνδυάσετε ένα φυσικό χυμό πορτοκάλι μαζί με αυγά το πρωί με το που ξυπνήσετε για να έχετε ενέργεια καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ακόμα μπορείτε να φτιάξετε ένα smoothie το καλοκαίρι που να περιέχει τα εξής: 1 μπανάνα, 200 γραμμάρια γιαούρτι, 2 πορτοκάλια, 140 ml γάλα, 1 κουταλιά του γλυκού μέλι, λίγα παγάκια και στη συνέχεια να χτυπήσετε όλα αυτά τα υλικά σε ένα blender

Μήλο

Το μήλο είναι ένα φρούτο για κάθε εποχή του χρόνου. Τα 100 γραμμάρια μήλου έχουν 52 θερμίδες. Έτσι στα φρούτα του καλοκαιριού το νούμερο 1 όσο αφορά της θερμίδες ανά 100 γραμμάρια έχει το καρπούζι. Αλλά ας γυρίσουμε πάλι πίσω στο μήλο και στην φράση <<1 μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα>>. Το μήλο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, φυτικές ίνες και ταυτόχρονα μπορεί να προκαλέσει κορεσμό. Μπορεί να συνδυαστεί πολύ εύκολα με άλλα φρούτα και ξηρούς καρπούς για ένα γρήγορο γεύμα κατά την διάρκεια της δουλειάς ή και αργότερα. Μπορείτε μέσα σε 5 λεπτά να φτιάξετε μια πολύ γρήγορη φρουτοσαλάτα από 1 μήλο, 1 μπανάνα, 1 πορτοκάλι, 1 βασιλικό χουρμά κομμένο σε μικρά κομματάκια, 1 μανταρίνι και λίγο γιαούρτι. Αυτή η φρουτοσαλάτα θα σας κρατήσει για αρκετές ώρες μέσα στην ημέρα ενώ αποτελεί ένα πολύ υγιεινό γεύμα για όλες τις ώρες.

Θα μπορούσατε να συνδυάσετε κατά την περίοδο του καλοκαιριού όλα αυτά τα 5 φρούτα που αναφέραμε ξεχωριστά δημιουργώντας και εσείς τις δικές σας συνταγές και αυτοσχεδιάζοντας. Αυτά τα 5 φρούτα μπορούν να σας καλύψουν τις ανάγκες σας στις περισσότερες βιταμίνες αλλά και να σας γεμίσουν με ενέργεια και ευεξία.

Μην περιμένετε λοιπόν! Αυτοσχεδιάστε το καλοκαιράκι με αυτά τα υπέροχα φρούτα.

Scroll to Top