Μαγνήσιο: Ιδιότητες - Οφέλη - smilevitamins.gr

Μαγνήσιο: Ιδιότητες – Οφέλη

Μαγνήσιο: Ιδιότητες - Οφέλη

Το μαγνήσιο με τις πολλαπλές ιδιότητες και τα σπουδαία οφέλη για τον οργανισμό, είναι ένα απαραίτητο μέταλλο.

Το μαγνήσιο βρίσκεται κυρίως στα οστά και στους ιστούς των διαφόρων οργάνων. Είναι απαραίτητο σε πολλές μεταβολικές και βιοχημικές διεργασίες στο σώμα. Η απορρόφηση του γίνεται κυρίως στο λεπτό έντερο και η απέκκρισή του μέσω των νεφρών και του παχέος εντέρου.

Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο είναι πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, τα δημητριακά, το ψωμί ολικής άλεσης, το καστανό ρύζι, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, τα εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού. Γενικά, τα τρόφιμα που περιέχουν διαιτητικές ίνες παρέχουν μαγνήσιο.

Οφέλη μαγνησίου

Τα πιο σημαντικά οφέλη του μαγνησίου στον ανθρώπινο οργανισμό είναι:

Το μαγνήσιο συμβάλλει στη μείωση της κούρασης και της κόπωσης.
Μια σημαντική λειτουργία του είναι ότι συμβάλλει ισορροπία των ηλεκτρολυτών και στη φυσιολογική λειτουργία των μεταβολικών διεργασιών που αποσκοπούν στην παραγωγή ενέργειας. Κατά συνέπεια ενισχύει την απόδοση των αθλητών.
Πολυάριθμα είναι τα οφέλη του μαγνησίου στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος, των μυών, των οστών και των δοντιών.
Ταυτόχρονα, μια σημαντική ιδιότητα του είναι πως συμμετέχει στη σύνθεση των πρωτεϊνών και στη διαδικασία της κυτταρικής διαίρεσης.
Είναι πολύτιμος σύμμαχος μας στη βελτίωση της ψυχικής μας διάθεσης και της ομαλής ψυχολογικής λειτουργίας. Κατά συνέπεια βοηθά σε περιπτώσεις κατάθλιψης.

    Κατηγορίες μαγνησίου

    Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν πως το μαγνήσιο χωρίζεται σε κατηγορίες και καταναλώνουν μαγνήσιο που δεν τους ταιριάζει. Κάθε κατηγορία έχει και διαφορετική επίδραση στη λειτουργία του οργανισμού. Οι κατηγορίες του μαγνησίου είναι το:

    • Κιτρικό μαγνήσιο (Magnesium citrate)
    • Οξείδιο του μαγνησίου (Magnesium oxide)
    • Γαλακτικό μαγνήσιο (Magnesium chloride)
    • Μηλικό μαγνήσιο (Magnesium lactate)
    • Ταυρικό μαγνήσιο (Magnesium malate)
    • L- θρεονικό μαγνήσιο (Magnesium taurate)
    • Θειϊκό μαγνήσιο (Magnesium L-threonate)
    • Γλυκινικό μαγνήσιο (Magnesium glycinate)
    • Οροτικό μαγνήσιο (Magnesium orotate)
    • Χηλικό μαγνήσιο (chelate)
    • Χλωριούχο μαγνήσιο (Magnesium chloride)

    Ένα μείγμα μαγνησίων δεν θα καλύψει τις ανάγκες σας καθώς, λόγω ανταγωνισμού δεν θα απορροφηθεί το κατάλληλο για εσάς μαγνήσιο, ενώ είναι πιο πιθανό ένα μείγμα από διαφορετικά μαγνήσια να σας δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία του γαστρεντερικού σας.

    Mε βάση την ανάγκη που έχετε χρειάζεται να επιλέξετε και το σωστό μαγνήσιο.  

    Κιτρικό μαγνήσιο (λιποσωμικό)

    Είναι συνδεδεμένο με κιτρικό οξύ το οποίο και βρίσκεται στα εσπεριδοειδή. Είναι ένα από τα πιο γνωστά είδη μαγνησίου και παρουσιάζει υψηλή βιοδιαθεσιμότητα σε σχέση με το οξείδιο του μαγνησίου. Απορροφάται πολύ εύκολα από το έντερο. Η λιποσωμική μορφή του βελτιώνει τη βιοδιαθεσιμότητά του και υποστηρίζει την λειτουργία των νεφρών. Χρησιμοποιείται για την θεραπεία της κατάθλιψης και τη μείωση του στρες.  Αν τα επίπεδα του μαγνησίου είναι χαμηλά αυτό το μαγνήσιο γρήγορα θα τα αποκαταστήσει. Σε πολύ υψηλή δόση έχει καθαρτική δράση ενώ στην δοσολογία των 80-160mg δεν υπάρχει πρόβλημα.

    Οξείδιο του μαγνησίου

    Πωλείται συνήθως υπό μορφή σκόνης και είναι γνωστό ως γάλα μαγνησίας.  Έχει πολύ χαμηλή βιοδιαθεσιμότητα οπότε δεν είναι κατάλληλο για την πλήρωση των επιπέδων μαγνησίου. Η κατανάλωση αυτού του μαγνησίου προκαλεί διάρροιες και κάποιες φορές καούρες ή πονοκεφάλους.

    Γλυκινικό μαγνήσιο

    Το γλυκινικό μαγνήσιο είναι ο συνδυασμός του μαγνησίου με το αμινοξύ γλυκίνη. Έχει πάρα πολύ καλή απορροφησιμότητα προωθεί τη χαλάρωση και βοηθά σε πόνους των νεύρων. Βοηθάει στη βελτίωση του ύπνου, του στρες και βελτιώνει φλεγμονώδεις καταστάσεις. Δεν έχει καθαρτική δράση καθώς η γλυκίνη μεταφέρεται ενεργά μέσα από το εντερικό τοίχωμα. Μειώνει σε μεγάλο βαθμό την κόπωση και την κούραση.

    Xλωριούχο μαγνήσιο

    Είναι μια μορφή πολλαπλών χρήσεων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την βελτίωση των επιπέδων μαγνησίου στον οργανισμό, καθώς και για τη δυσκοιλιότητα. Χρησιμοποιείται κυρίως σε κρέμες εξωτερικής χρήσης για το δέρμα.

    Προσοχή στην ποσότητα του μαγνησίου που πραγματικά καταναλώνετε

    Kανονικά είναι πιο σωστό η ποσότητα του πραγματικού (στοιχειακού) μαγνησίου που απορροφάται να αναγράφεται στην ετικέτα ώστε ο καταναλωτής να γνωρίζει επακριβώς πόση ποσότητα θα καταναλώσει. Ωστόσο, πολλές εταιρίες για λόγους κέρδους δεν αναφέρουν την πραγματική ποσότητα μαγνησίου ανά κάψουλα ή ανά ταμπλέτα.

    Για παράδειγμα αν αναφέρεται 700mg μαγνησίου χρειάζεται να υπάρχει αναφορά του στοιχειακού μαγνησίου αλλά και το ποσοστό της ημερήσιας δόσης. Υπάρχει δηλαδή η πιθανότητα, παρόλο που σε μία κάψουλα ή ταμπλέτα να υπάρχουν 700mg μαγνησίου, η τελική απόδοση που θα απορροφηθεί να είναι περίπου 80mg.

    Γιατί έχουμε έλλειψη μαγνησίου;

    Η έλλειψη μαγνησίου προέρχεται από τους εξής λόγους:

    • Yπερβολική λήψη αλκοόλ
    • Υπερβολική λήψη ζάχαρης
    • Υπερέκκριση ιδρώτα
    • Υπερβολικό και παρατεταμένο άγχος
    • Έντονη έμμηνος ρύση και κολπικά υγρά
    • Λήψη διουρητικών φαρμάκων
    • Διάρροιες
    • Προβλήματα στο έντερο
    • Προβλήματα στο στομάχι
    • Νευρική ανορεξία
    • Άθληση

    Το μαγνήσιο είναι το πιο σημαντικό ιχνοστοιχείο. Πρέπει να φροντίζουμε να έχουμε πάντα το απαραίτητο μαγνήσιο που έχουμε ανάγκη, καθώς ξοδεύεται από τον οργανισμό πολύ γρήγορα, αφού συμμετέχει σε πάρα πολλές μεταβολικές διεργασίες.

    Scroll to Top