Λιποδιάλυση - smilevitamins.gr

Λιποδιάλυση

Λιποδιάλυση

Πως να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να μεταβολίσει το λίπος

Λιποδιαλύτες

Ο όρος «λιποδιαλύτες» χρησιμοποιείται για να περιγράψει ταφάρμακα ή τα συμπληρώματα διατροφής που ισχυρίζονται ότι αυξάνουν έντονα τον μεταβολισμό του λίπους ή την ενεργειακή δαπάνη, δεν επιτρέπουν την απορρόφηση λίπους, αυξάνουν την απώλεια βάρους, αυξάνουν την οξείδωση λίπους κατά την άσκηση ή προκαλούν μακροχρόνιες επιπτώσεις που προάγουν το μεταβολισμό του λίπους.

Κανείς δεν θέλει να πάρει βάρος, όλοι θέλουν να αποκτήσουν ένα σώμα υγιές, δυνατό με ελάχιστο κόπο. Έτσι δεν είναι λίγες οι φορές που οι άνθρωποι αναζητούν τρόφιμα, συμπληρώματα διατροφής και φάρμακα που έχουν ένα μικρό προσωρινό αποτέλεσμα μείωσης του βάρους τους, στην συνέχεια όμως καταλήγουν να προσλάβουν το διπλάσιο βάρος από αυτό που έχασαν. Αυτό συμβαίνει γιατί ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει πώς το σώμα αντιστέκεται στην απώλεια βάρους, από την στιγμή που το προσλάβει και πως χρειάζεται ιδιαίτερη αντιμετώπιση, έτσι ώστε το βάρος που θα χάσετε να μην επανέλθει. Κάτι που όλοι γνωρίζουν είναι πως το να χάσεις βάρος σε κάνει και πιο υγιή, όμως αυτό που δεν γνωρίζουν είναι πως η διαδικασία απώλειας βάρους είναι μια πολύ δύσκολη διαδικασία για τον οργανισμό και πως υπάρχουν περιπτώσεις που η απώλεια βάρους σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας, γι΄αυτό και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή κατά την περίοδο που προσπαθείτε να χάσετε βάρος.

Πιο συγκεκριμένα τις πρώτες μέρες που εφαρμόζετε κάποια <<σκληρή>> διατροφή και άθληση ναι θα παρατηρήσετε μια ξαφνική και μεγάλη απώλεια βάρους. Όμως αυτή η απώλεια θα είναι κυρίως υγρά και ελάχιστο λίπος. Στη συνέχεια θα παρατηρήσετε μια αύξηση της κόπωσης, αλλά και της πείνας και μετά, είτε θα παραμείνετε σταθεροί στο βάρος που είστε, είτε το βάρος σας θα αυξηθεί. Αργά ή γρήγορα όλοι οδηγούνται σε ένα σταθερό σημείο όπου η απώλεια βάρους σταματάει και ασχέτως της γυμναστικής ή της διατροφής τα τελευταία κιλά δεν χάνονται και ο μεταβολισμός <<μπλοκάρει>>.

Aς δούμε λοιπόν τα πάντα λίγο πιο ολιστικά και με μία σειρά

Πως μπορείτε λοιπόν να ξεμπλοκάρετε τον μεταβολισμό σας, τόσο στην αρχή της προσπάθειάς σας αλλά και όταν βρίσκεστε κοντά στην ολοκλήρωση του στόχου σας;

Η απώλεια βάρους οδηγεί σε παραγωγή τοξινών που μπλοκάρουν τον μεταβολισμό και μέχρι να απομακρυνθούν αυτές οι τοξίνες δεν υπάρχει περίπτωση να χάσετε ούτε ένα γραμμάριο βάρους ή στην καλύτερη περίπτωση θα σας πάρει τουλάχιστον το διπλάσιο χρόνο για να αποκτήσετε το σώμα των ονείρων σας. Οι τοξίνες αυτές απελευθερώνονται με την απελευθέρωση του λίπους, καθώς το σώμα ακινητοποιεί τις τοξίνες που προέρχονται ως υποπροϊόντα του μεταβολισμού εκεί. Επίσης οι ακραίες δίαιτες, τα φάρμακα και η έντονη γυμναστική ναι μπορεί να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος πιο γρήγορα, όμως βάζετε σε κίνδυνο τον οργανισμό σας, καθώς τα νεφρά και η λέμφος σας δεν προλαβαίνει να αποβάλλει όλες αυτές τις τοξίνες, αλλά και το ήπαρ σας δυσκολεύεται να μεταβολίσει όλο αυτό το λίπος σε τόσο σύντομη χρονική διάρκεια σε ενέργεια.

Σκεφτείτε λοιπόν να υποχρεώνετε τον οργανισμό σας να χάνει και να παίρνει βάρος διαρκώς πόση ζημιά μπορεί να προκαλέσει στην συνολική σας υγεία, μάλιστα σε αρκετές επιστημονικές μελέτες έχει συσχετιστεί η απότομη απώλεια βάρους με προβλήματα στο ήπαρ, στη χολή, στο γαστρεντερικό και στην πρόκληση μεταβολικού συνδρόμου. Έτσι είναι καλύτερα να ξεκινήσετε τον αγώνα σας, με ένα πολύ ισχυρό αντιοξειδωτικό αλλά και με μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, κάτι που θα σας υποστηρίξει στην προσπάθειά σας αλλά και θα σας προστατεύσει.

Λιποδιαλύτης για γυναίκες

Μεταξύ των ανδρών και των γυναικών υπάρχουν σημαντικές διαφορές όσο αφορά τη σύσταση του σώματος. Οι γυναίκες έχουν φυσικά στο σώμα τους μεγαλύτερα ποσοστά λίπους σε σχέση με τους άνδρες αλλά και μικρότερες ενεργειακές ανάγκες καθώς και μυϊκό ιστό. Αυτό μπορεί να φαίνεται άδικο στις περισσότερες γυναίκες, όμως στην πραγματικότητα δεν είναι, γιατί για μια γυναίκα το να έχει 18% ποσοστό λίπους θεωρείται τέλειο, ενώ για έναν άνδρα το αντίστοιχο ποσοστό θα έπρεπε να ήταν κοντά στο 8% σε ποσοστό λίπους, έτσι ώστε να μπορούσαμε να πούμε ότι το αποτέλεσμα όσο αφορά την εμφάνιση να είναι αντίστοιχο. Έτσι ένας Λιποδιαλύτης για γυναίκες θα ήταν πιθανότερο να ήταν πιο αποτελεσματικός σε μια γυναίκα από ότι σε έναν άνδρα. Οι γυναίκες δεν έχουν ανάγκη να πετύχουν μεγάλα ποσοστά μυϊκής μάζας έτσι μια στοχευμένη μείωση του λίπους και συντήρηση της μυϊκής μάζας αποτελεί το κλειδί για ένα υπέροχο σώμα ειδικά στις γυναίκες.

Πως λοιπόν θα πετύχουμε την συντήρηση της μυϊκής μάζας;

Με το να καταναλώνουμε την εξής ποσότητα πρωτεΐνης σε καθημερινή βάση:

0,8 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικό βάρους, δηλαδή εάν το βάρος σας είναι 70 κιλά θα χρειάζεστε 70 κιλά επί 0,8 γραμμάρια πρωτεΐνης 56 γραμμάρια πρωτεΐνης την ημέρα. Έτσι εάν ακολουθήσετε αυτή τη συμβουλή όταν θα πάρετε λιποδιαλύτες τότε η δράση τους θα είναι πιο στοχευμένη αλλά και ταυτόχρονα δεν θα έχετε απώλειες μυϊκής μάζας. Τώρα αν θέλετε να αποκτήσετε επιπλέον μυϊκή μάζα και όχι απλά να συντηρήσετε την μυϊκή σας μάζα, φροντίστε να ανεβάσετε την ποσότητα της πρωτεΐνης σε 1 γραμμάριο πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικό βάρους, δηλαδή εάν το βάρος σας είναι 70 κιλά θα χρειάζεστε 70 κιλά επί 1 γραμμάριο πρωτεΐνης 70 γραμμάρια πρωτεΐνης την ημέρα. Καλό είναι η πηγή πρωτεΐνης να είναι από την διατροφή (προτιμήστε το κοτόπουλο και τα όσπρια) ή από κάποιο συμπλήρωμα σκέτης πρωτεΐνης που δεν θα έχει πρόσθετα και έκδοχα. Τέλος θεωρείται αυτονόητο πως ειδικά όταν θέλετε να αυξήσετε και όχι απλά να συντηρήσετε την μυϊκή σας μάζα χρειάζεται και η αντίστοιχη γυμναστική (βάρη, τρέξιμο, αθλήματα).

Τι να αποφύγετε στα συμπληρώματα αδυνατίσματος.

Δεν είναι λίγα τα συμπληρώματα διατροφής ως αδυνατιστικά που κυκλοφορούν με συστατικά που σε ορισμένες περιπτώσεις είναι μη-λειτουργικά, ελάχιστης βιοδιαθεσιμότητας και επικίνδυνα για την υγεία. Ισχύει πως τα συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν πρόσθετα και έκδοχα είναι τα συμπληρώματα που πρέπει να αποφεύγετε, δηλαδή τα διάφορα Ε τα οποία συνοδεύονται από έναν αριθμό όπως Ε171 που είναι το  titanium dioxide γνωστό και ως διοξείδιο του τιτανίου, μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο DNA και αύξηση του κινδύνου για εμφάνιση καρκίνου.

Λιποδιαλύτες παρενέργειες

Η πιο σημαντική παρενέργεια που μπορεί να προκληθεί από λιποδιαλύτες είναι η ηπατική ανεπάρκεια. Η δημοσιευμένη επιστημονική βιβλιογραφία υποστηρίζει πως μπορεί να προκληθεί ηπατοτοξικότητα που σχετίζεται με συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν μεγάλη ποσότητα λιποδιαλυτών μη-φυσικής προέλευσης. Αυτά τα συμπληρώματα διατροφής περιέχουν πολλά πρόσθετα και έκδοχα, τα πρόσθετα και τα έκδοχα χρησιμοποιούνται έτσι ώστε να αυξηθεί ο χρόνος ζωής των συμπληρωμάτων αλλά και για να μειωθεί το κόστος των συμπληρωμάτων. Ο μεγαλύτερος όγκος της επιστημονικής βιβλιογραφίας που αφορά τις παρενέργειες των λιποδιαλυτών αναφέρετε πιο πολύ στο ουσνικό οξύ (usnic acid) και δεν είναι λίγες οι μελέτες που το συνδέουν με ηπατοτοξικότητα. Το ουσνικό οξύ ανήκει στους Λιποδιαλυτες για κοιλιά καθώς έχει παρατηρηθεί μια μεγαλύτερη μείωση του κοιλιακού λίπους σε σχέση με τα υπόλοιπα σημεία στο σώμα.

Λιποδιαλυτική δίαιτα

Τα τελευταία 20 χρόνια, οι δίαιτες με υψηλότερη πρωτεΐνη έχουν προβληθεί ως μια επιτυχημένη στρατηγική για την πρόληψη ή τη μείωση της παχυσαρκίας μέσω βελτιώσεων στη διαχείριση του σωματικού βάρους. Αυτές οι βελτιώσεις πιστεύεται ότι οφείλονται, εν μέρει, σε αλλαγές στο μεταβολισμό, την όρεξη και την πρόσληψη ενέργειας. Πρόσφατα στοιχεία υποστηρίζουν επίσης δίαιτες με υψηλότερη πρωτεΐνη για βελτιώσεις στους καρδιομεταβολικούς παράγοντες κινδύνου.

Αρκετές μετα-αναλύσεις βραχυπρόθεσμων, αυστηρά ελεγχόμενων μελετών έδειξαν μεγαλύτερη απώλεια βάρους, απώλεια λιπώδους μάζας και διατήρηση της άλιπης μάζας μετά από δίαιτες υψηλές σε πρωτεΐνη, από ό,τι μετά από δίαιτες χαμηλές σε πρωτεΐνη. Αναφέρθηκαν επίσης μειώσεις στα τριγλυκερίδια, την αρτηριακή πίεση και την περίμετρο της μέσης. Επίσης μια πρόσφατη μετα-ανάλυση παρουσίασε αρκετά οφέλη μιας δίαιτας με υψηλή ποσότητας πρωτεΐνης στο σωματικό βάρος και στη μάζα λίπους.

Tα συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν αντιοξειδωτικά όπως αναφέραμε μπορούν να υποστηρίξουν τον μεταβολισμό. Όσο αφορά όμως τα τρόφιμα το κρέας, τα πουλερικά, τα ψάρια στην πλειοψηφία τους είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε αντιοξειδωτικά. Ωστόσο, προϊόντα όπως το συκώτι, το μπέικον και ορισμένα παρασκευασμένα προϊόντα κοτόπουλου και βοδινού κρέατος παρουσιάζουν μια μέτρια περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά. Τέλος όσο αφορά τα τρόφιμα τα φρούτα και τα λαχανικά παρουσιάζουν την μέγιστη αντιοξειδωτική περιεκτικότητα.

Ένα ιδιαίτερο τρόφιμο γνωστό στην Ελλάδα

Έχοντας κερδίσει σημαντική δημοτικότητα παγκοσμίως τις τελευταίες δεκαετίες, ο καφές είναι η προτιμώμενη πηγή καφεΐνης για πολλούς ανθρώπους. Ο καφές έχει υψηλή περιεκτικότητα όχι μόνο σε καφεΐνη, αλλά και σε άλλες βιοδραστικές ενώσεις, όπως η πολυφαινόλη και το χλωρογενικό οξύ που μπορούν να προσφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία. Η καφεΐνη που κρύβεται στον καφέ βελτιώνει τη διατήρηση του βάρους μέσω της θερμογένεσης, της οξείδωσης του λίπους και της ενίσχυσης του μεταβολισμού. Όμως η αλόγιστη κατανάλωση του καφέ μπορεί να οδηγήσει σε υπερδιέγερση του νευρικού συστήματος και κατ΄επέκταση στομαχικές διαταραχές, γαστρεντερικά προβλήματα, πονοκεφάλους, άγχος, ζάλη και δυσκολία στην επέλευση του ύπνου κατά τις βραδινές ώρες. Θεωρείται πως τα 400mg καφεΐνης ανά ημέρα είναι ασφαλής για τους ενήλικες. Επιπροσθέτως αποφύγετε να καταναλώσετε καφέ με άδειο στομάχι γιατί μπορεί να σας προκαλέσει στομαχικές διαταραχές.

Ποια διατροφή να ακολουθήσω;

Η καλύτερη διατροφή σε οποιαδήποτε περίπτωση είναι η Μεσογειακή Διατροφή. Το μεσογειακό διατροφικό πρότυπο παρουσιάζεται όχι μόνο ως πολιτιστικό μοντέλο αλλά και ως ένα υγιές και φιλικό προς το περιβάλλον μοντέλο. Η αναγνώριση από την UNESCO, με τη συνακόλουθη αυξημένη προβολή και αποδοχή της μεσογειακής διατροφής σε όλο τον κόσμο, μαζί με καλύτερα και περισσότερα επιστημονικά στοιχεία σχετικά με τα οφέλη και την αποτελεσματικότητά της στη μακροζωία, την ποιότητα ζωής και την πρόληψη ασθενειών, έχουν μετατρέψει τη Μεσογειακή Διατροφή σε ένα πρωτοφανές πρότυπο. Επιπλέον νέες μελέτες υποστηρίζουν πως η Μεσογειακή Διατροφή μπορεί να υποστηρίξει την προσπάθεια που καταβάλετε ώστε όχι μόνο να χάσετε βάρος, αλλά και να μπορέσετε να το διατηρήσετε χωρίς να το επαναπροσλάβετε. Τα τρόφιμα που ανήκουν στην Μεσογειακή Διατροφή είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, οι ξηροί καρποί, το ελαιόλαδο, το ψάρι, τα σιτηρά ενώ σύμφωνα με την Μεσογειακή Διατροφή χρειάζεται να αποφεύγετε τα γλυκά και την κατανάλωση κρέατος. Τέλος μην ξεχνάτε να καταναλώνετε άφθονο νερό, κατά μέσο όρο χρειάζονται τουλάχιστον 2 λίτρα νερού την ημέρα ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες αυξάνεται η ανάγκη σε νερό στα 3 λίτρα την ημέρα, η έλλειψη επαρκής ενυδάτωσης οδηγεί σε μείωση του μεταβολισμού.

Scroll to Top