Μονοϋδρική Κρεατίνη - SmileVitamins

Μονοϋδρική Κρεατίνη

Μονοϋδρική  Κρεατίνη

Τι είναι η κρεατίνη και πως παράγεται;

Η κρεατίνη είναι μια οργανική ένωση που διευκολύνει την ανακύκλωση της τριφωσφορικής αδενοσίνης (ATP), κυρίως στους μυϊκούς και εγκεφαλικούς ιστούς. Η ανακύκλωση επιτυγχάνεται με τη μετατροπή της διφωσφορικής αδενοσίνης (ADP) σε ATP μέσω δωρεάς φωσφορικών ομάδων.

Η κρεατίνη είναι μια φυσική μη πρωτεϊνική ένωση, ένα παράγωγο αμινοξέος που παράγεται φυσικά στο ανθρώπινο σώμα από τα αμινοξέα γλυκίνη και αργινίνη. Η κρεατίνη δεν είναι απαραίτητο θρεπτικό συστατικό, ωστόσο είναι το κύριο συστατικό της φωσφοκρεατίνης, η οποία χρησιμοποιείται για την αναγέννηση του ATP εντός του κυττάρου.

Ο ανθρώπινος οργανισμός έχει αυξημένες ανάγκες για κρεατίνη όταν καλείται να αποδώσει σε έντονη άσκηση. Σε μια δυναμική προπόνηση μυϊκής ενδυνάμωσης, η κρεατίνη είναι μια φυσική πηγή ενέργειας που βοηθά τους σκελετικούς μύες σας να κάμπτονται (συστέλλονται). Βοηθά στη δημιουργία μιας σταθερής παροχής ενέργειας στους μύες σας.

Λαμβάνουμε περίπου τη μισή κρεατίνη που χρειαζόμαστε από τη διατροφή μας, με κύριες πηγές το κόκκινο κρέας (χοιρινό, μοσχαρίσιο και μοσχάρι), τα θαλασσινά (ψάρια και οστρακοειδή) και το ζωικό γάλα (αγελαδινό, κατσικίσιο και πρόβειο γάλα).

Το σώμα μας παράγει το άλλο μισό φυσικά στο συκώτι, τα νεφρά και το πάγκρεας. Όταν η φυσική δραστηριότητα είναι αυξημένη, οι σκελετικοί μύες χρειάζονται περισσότερη κρεατίνη. Αν είστε αθλητής, θα λάβετε κρεατίνη μέσω συμπληρωμάτων διατροφής.

Γιατί να πάρω κρεατίνη;

Το οφέλη της κρεατίνης είναι πολλαπλά. Με ορθολογική χρήση μπορείτε:

  • Να βελτιώσετε τις αθλητικές σας επιδόσεις.
    Η λήψη κρεατίνης από το στόμα φαίνεται να βελτιώνει κάπως την κωπηλασία, το άλμα και την απόδοση ποδοσφαίρου. Δεν είναι ξεκάθαρο αν βοηθάει στο σπριντ, στην ποδηλασία, στην κολύμβηση ή στο τένις.
  • Να αυξήσετε τη μυϊκή σας δύναμη.
    Η λήψη κρεατίνης από το στόμα φαίνεται να βελτιώνει κάπως τη μυϊκή δύναμη τόσο στους νεότερους όσο και στους μεγαλύτερους ενήλικες. Κατ’επέκταση θα βοηθήσει και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που αντιμετωπίζουν μυϊκή απώλεια που σχετίζεται με την ηλικία (σαρκοπενία). Μαζί με την κατάλληλη άσκηση θα βοηθήσει στην οικοδόμηση μυών

Πόσο ασφαλή είναι τα συμπληρώματα κρεατίνης;

Η κρεατίνη μπορεί να είναι μη ασφαλής για άτομα με προϋπάρχοντα νεφρικά προβλήματα.

Γιατί η μονοϋδρική κρεατίνη είναι καλύτερη;

Η μονοϋδρική κρεατίνη προάγει τη μυϊκή ανάπτυξη και αυξάνει την περιεκτικότητα των μυών σε νερό. Αυτό βοηθά στην ανάπτυξη των μυών χωρίς την προσθήκη λίπους. Το μέγεθος των μυών προσδιορίζεται από τον όγκο των κυττάρων. Με την προσθήκη περιεκτικότητας σε νερό, η μονοϋδρική κρεατίνη ανοίγει νέες κυτταρικές οδούς, οι οποίες βοηθούν στη γρήγορη μυϊκή ανάπτυξη.

Επιπλέον η μονοϋδρική κρεατίνη σας βοηθά να παράγετε περισσότερη ενέργεια για καλύτερες προπονήσεις και να αναρρώνετε γρηγορότερα από τραυματισμούς.

Scroll to Top