Διατήρησε τη Σιλουέτα σου (μέρος 1ο) - smilevitamins.gr

Διατήρησε τη Σιλουέτα σου (μέρος 1ο)

Διατήρησε τη Σιλουέτα σου

Επίπεδη κοιλιά

Κάτι που όλοι επιθυμούν είναι άμεσο αδυνάτισμα, εύκολο αδυνάτισμα και γρήγορο αδυνάτισμα. Η απώλεια βάρους είναι θετική για τα υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα στις περισσότερες περιπτώσεις, όμως ποτέ δεν πρέπει η απώλεια βάρους να πραγματοποιείται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό γιατί κατά την διάρκεια της απώλειας βάρους απελευθερώνονται τοξίνες οι οποίες επηρεάζουν την λειτουργία του οργανισμού αλλά και ταυτόχρονα μειώνουν την απώλεια βάρους καθώς μπλοκάρουν τον μεταβολισμό.

Οι τοξίνες βρίσκονται στο λιπώδη ιστό και καθώς μεταβολίζεται το λίπος προς ενέργεια σε μια για παράδειγμα υποθερμιδική διατροφή απελευθερώνονται και τοξίνες ανάλογα με το ποσό του λίπους που χρησιμοποιήθηκε για την παραγωγή ενέργειας. Στη συνέχεια οι τοξίνες μεταβολίζονται από τον οργανισμό μέσω του ήπατος (συκωτιού), της λέμφου και των νεφρών και τελικά απεκκρίνονται από τα ούρα, τα κόπρανα αλλά και μέσω του ιδρώτα. Έτσι η απώλεια βάρους δεν είναι μια απλή διαδικασία  πόσο μάλλον η απότομη απώλεια βάρους η οποία μπορεί να είναι και επικίνδυνη για την υγεία.

Το λίπος που βρίσκεται στην κοιλιακή περιοχή αποτελεί συνήθως το τελευταίο σημείο αποθήκευσης λίπους που θα χρησιμοποιήσει ο οργανισμός για την παραγωγή ενέργειας. Έτσι μην περιμένετε ότι θα χάσετε λίπος από το σημείο στο σώμα σας που επιθυμείτε εσείς καθώς ο οργανισμός σας έχει τα δικά του σχέδια, πρώτα θα χρησιμοποιηθούν αποθήκες ενέργειας από άλλα σημεία και στο τέλος θα χρησιμοποιηθεί το λίπος που βρίσκεται στο σημείο της κοιλιάς.

Συμπληρώματα για τη διατήρηση της σιλουέτας σας.

Για να μπορέσετε να παρατηρήσετε εάν κάποιο συμπλήρωμα διατροφής λειτουργεί και είναι ωφέλιμο για εσάς όσο αφορά τη σιλουέτα σας χρειάζεται να κάνετε το εξής:

  • Zυγιστείτε πριν λάβετε το συγκεκριμένο συμπλήρωμα
  • Μετρήστε την περιφέρεια μέσης σας (ένα εκατοστό πάνω από τον αφαλό σας)
  • Ξεκινήστε να το λαμβάνετε
  • Περιμένετε να περάσουν 1-2 μήνες χρήσης του συμπληρώματος
  • Ζυγιστείτε πάλι και μετρήστε πάλι την περιφέρεια της μέσης σας
  • Συγκρίνετε τα αποτελέσματα

Αδυνάτισμα με χάπια

Τα χάπια αδυνατίσματος δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται αλόγιστα. Χρειάζεται προσοχή να μην υπερβείτε κάποια όρια, γιατί μπορεί να προκαλέσετε προβλήματα στην λειτουργία του οργανισμού σας. Το πιο σημαντικό είναι τα χάπια που παίρνετε να μην σας οδηγούν σε γρήγορη απώλεια βάρους, αλλά σταθερή απώλεια βάρους και φυσικά χωρίς παρενέργειες. Ακόμα οποιαδήποτε προσπάθεια απώλεια βάρους δεν πρέπει να συνοδεύεται χωρίς την ανάλογη διατροφή αλλά και γυμναστική. Στην περίπτωση που το φάρμακο αδυνατίσματος που παίρνετε σας προκαλέσει ζαλάδα, δυσκοιλιότητα, διάρροιες, τάση προς έμετο τότε σταματήστε να παίρνετε αυτό το φάρμακο και συμβουλευτείτε το γιατρό σας. Είναι καλύτερο να αναζητήσετε πιο φυσικούς τρόπους για να ελέγξετε το βάρος σας.

Αδυνάτισμα για τεμπέληδες

Το πιο απλό που μπορείτε να κάνετε για να χάσετε βάρος είναι να μειώσετε την ποσότητα της τροφής που καταναλώνετε καθημερινά. Δεν απαιτεί σχεδόν καθόλου χρόνο και θα σας μείνουν και περισσότερα χρήματα στο πορτοφόλι σας. Αυτή όμως η λογική και συμπεριφορά δεν θα οδηγήσει πουθενά. Αυτό γιατί ναι θα χάσετε σίγουρα κάποιο βάρος εάν καταναλώνετε λιγότερη ποσότητα φαγητού, αλλά μετά από κάποιο διάστημα θα το ξαναπάρετε. Θα αναρωτηθείτε μα γιατί και πως θα γίνει αυτό; Καθώς χάνετε βάρος το σώμα σας θα προτιμήσει να χρησιμοποιήσει ως ενέργεια τον μυϊκό σας ιστό κατά κύριο λόγο καθώς είναι πιο εύκολα διαθέσιμη, ενώ η ενέργεια που θα προέλθει από την καύση του λίπους θα είναι ελάχιστη. Θα ζυγιστείτε λοιπόν στην ζυγαριά και θα παρατηρήσετε πως θα υπάρχει απώλεια βάρους αλλά αυτή η απώλεια βάρους θα αποτελείται από μείωση του μυϊκού ιστού και όχι τόσο από μείωση του λιπώδη ιστού.

Στη συνέχεια το σώμα σας θα σας οδηγήσει μέσω έκκρισης συγκεκριμένων ορμονών στην αύξηση της πείνας και τελικά στην αύξηση της κατανάλωσης τροφής με αποτέλεσμα να ξαναπροσλάβετε το βάρος που χάσατε αλλά αυτή τη φορά θα έχετε αυξημένο λιπώδη ιστό, ενώ μειωμένο μυϊκό ιστό. Έτσι το σώμα σας σε καθημερινή βάση θα καταναλώνει λιγότερες θερμίδες σε σχέση με πριν χάσετε το βάρος, αφού οι μυς για τη συντήρησή τους καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια άρα και θερμίδες σε αντίθεση με το λίπος. Αυτό λοιπόν που θα έχετε καταφέρει είναι όχι μόνο να χάσετε τον χρόνο σας αλλά να μειώσετε την ημερήσια κατανάλωση θερμίδων και να παχαίνετε ευκολότερα. Εάν θέλετε πραγματικά να χάσετε βάρος θα πρέπει να αλλάξετε συνήθειες, κυρίως τις συνήθειες που σας οδήγησαν στο να αποκτήσετε περισσότερα κιλά. Αδυνάτισμα εξπρες δεν υφίσταται χρειάζονται πρώτα κάποιες αλλαγές στην καθημερινότητά σας, έτσι ώστε όταν αδυνατίσετε να μην ξαναεπιστρέψετε στο βάρος που πήρατε.

Έτσι μπορείτε να ακολουθήσετε τις εξής συμβουλές:

  • Μην καταναλώνετε τροφή εκεί που κοιμάστε, εκεί που εργάζεστε, εκεί που διαβάζετε, όταν βλέπετε τηλεόραση ή όταν είστε μπροστά από τον υπολογιστή παρά μόνο στην κουζίνα. Αυτές οι λιγούρες που έχετε μπορεί να προέρχονται επειδή έχετε ουσιαστικά <<εκπαιδεύσει τον εαυτό σας>> ότι όταν κάθεστε σε συγκεκριμένα σημεία ήρθε και η ώρα για φαγητό.
  • Φροντίστε ώστε τα γεύματά σας να είναι πλούσια σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες καθώς η πρωτεΐνη και οι φυτικές ίνες ενισχύουν τον κορεσμό. Ξεκινήστε το πρωινό σας με πρωτεΐνη γιατί αυξημένη πρωτεΐνη στο πρωινό σε σχέση με το βραδυνό οδηγεί σε αύξηση μυών.
  • Δημιουργήστε ένα διατροφικό πλάνο σε συνεργασία με τον διαιτολόγο σας
  • Αποφύγετε την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων, συνήθως αυτά τα τρόφιμα έχουν πολλά πρόσθετα που δεν είναι ωφέλιμα για την υγεία αλλά και οδηγούν σε μείωση του μεταβολισμού
  • Ξεκινήστε την γυμναστική και φροντίστε να γυμνάζεστε για τουλάχιστον 8 λεπτά την ημέρα. Η γυμναστική όχι μόνο θα σας βοηθήσει να αυξήσετε την μυϊκή σας μάζα αλλά θα ενισχύσει και τον μεταβολισμό σας.

Αδυνάτισμα και βελονισμός

Ο βελονισμός είναι η παραδοσιακή κινεζική ιατρική πρακτική διέγερσης συγκεκριμένων σημείων στο σώμα, κυρίως με την εισαγωγή πολύ λεπτών βελόνων μέσω του δέρματος.

Ο βελονισμός έχει αποτελέσει το επίκεντρο πολλών μελετών σχετικά με την ικανότητά του να διαχειρίζεται τον πόνο – ειδικά για τον πονοκέφαλο και τον αυχένα, την πλάτη, το γόνατο και τον πόνο της οστεοαρθρίτιδας. Ωστόσο, δεν έχουν γίνει τόσες πολλές μελέτες για το πώς ο βελονισμός μπορεί να βοηθήσει σε άλλα θέματα υγείας, όπως η απώλεια βάρους. Οι υποστηρικτές του βελονισμού για απώλεια βάρους πιστεύουν ότι ο βελονισμός μπορεί να διεγείρει τη ροή ενέργειας του σώματος (chi) για να επηρεάσει παράγοντες που μπορούν να αντιστρέψουν την παχυσαρκία όπως:

  • Αύξηση του μεταβολισμού
  • Μείωση της όρεξης
  • Μείωση του στρες
  • Επηρεάζοντας το τμήμα του εγκεφάλου που αισθάνεται πείνα

Η αύξηση βάρους, σύμφωνα με την παραδοσιακή κινεζική ιατρική, προκαλείται από την ανισορροπία του σώματος. Αυτή η ανισορροπία, σύμφωνα με τις αρχαίες κινέζικες διδασκαλίες, μπορεί να προκληθεί από μια δυσλειτουργία:

  • Στο συκώτι
  • Στο σπλήνα
  • Στο νεφρό
  • Στο θυρεοειδή αδένα
  • Στο ενδοκρινικό σύστημα

Έτσι, για την απώλεια βάρους, ο βελονισμός ως μέθοδος στοχεύει συνήθως αυτές τις περιοχές του σώματος.

Βελονισμός αυτιού για απώλεια βάρους:

Το αυτί είναι μια άλλη περιοχή που στοχεύουν οι επαγγελματίες βελονισμού για απώλεια βάρους. Πιστεύεται ότι η λαχτάρα για φαγητό μπορεί να ελεγχθεί με το χειρισμό ορισμένων βελονιστικών σημείων που βρίσκονται στο αυτί. Αυτή είναι μια παρόμοια μέθοδος με αυτή που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες βελονισμού για να βοηθήσουν τους καπνιστές και τους ναρκομανείς να μειώσουν τους εθισμούς τους.

Ο βελονισμός μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος, αλλά οι έρευνες που αφορούν το βελονισμό είναι περιορισμένες και τα στοιχεία λίγα. Πιθανότατα να μπορούσε να σας βοηθήσει, προσωπικά, να χάσετε βάρος, αλλά δεν είναι σαφές εάν τα θετικά αποτελέσματα προέρχονται από μια συγκεκριμένη θεραπεία βελονισμού ή από τη θετική σας στάση (placebo effect).

Σήμερα, τα στοιχεία δεν είναι αρκετά ισχυρά για να αποδείξουν ότι ο βελονισμός μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους, αλλά αν σκέφτεστε να τον δοκιμάσετε:

Συζητήστε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα με το γιατρό σας. Συνδυάστε το βελονισμό με καλύτερες αποφάσεις για φαγητό και άσκηση. Επιλέξτε έναν εκπαιδευμένο και εξουσιοδοτημένο επαγγελματία.

Αδυνάτισμα και βραδινό φαγητό

Το νυχτερινό φαγητό, ιδιαίτερα πριν τον ύπνο, έχει λάβει μεγάλη προσοχή από αρκετούς ερευνητές για το αν τελικά επηρεάζει την απώλεια λίπους και βάρους. Ο περιορισμός ή και η αποφυγή φαγητού πριν από τον βραδινό ύπνο έχει προταθεί τόσο ως στρατηγική απώλειας βάρους όσο και ως προσέγγιση για τη βελτίωση της υγείας και της σύστασης του σώματος. Πράγματι, έχουν αποδειχθεί αρνητικά αποτελέσματα σε αρκετές μελέτες ως αποτέλεσμα κατανάλωσης μεγάλων μικτών γευμάτων σε πληθυσμούς που καταναλώνουν την μεγαλύτερη ποσότητα τροφής κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ωστόσο τα αρνητικά αποτελέσματα που προέρχονται από την κατανάλωση τροφής το βράδυ είναι μειωμένα όταν η επιλογή της βραδινής τροφής αποτελείται από μικρά, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, τρόφιμα χαμηλής ενέργειας αντί για μεγάλα μικτά γεύματα.

Δίαιτα

Ο ορισμός του τι συνιστά μια υγιεινή διατροφή αλλάζει συνεχώς για να αντικατοπτρίζει την εξελισσόμενη κατανόηση του ρόλου που διαδραματίζουν τα διαφορετικά τρόφιμα, τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και άλλα συστατικά των τροφίμων στην υγεία και τις ασθένειες. Ένας μεγάλος και αυξανόμενος όγκος στοιχείων υποστηρίζει ότι η πρόσληψη ορισμένων τύπων θρεπτικών συστατικών, συγκεκριμένων ομάδων τροφίμων ή γενικών διατροφικών μοτίβων επηρεάζει θετικά την υγεία και προάγει την πρόληψη ασθενειών. Η μεγαλύτερη κατανάλωση τροφών που προάγουν την υγεία και η περιορισμένη πρόσληψη πιο ανθυγιεινών επιλογών αποτελούν βάση στις διατροφικές συνήθειες ορισμένων τοπικών διατροφών όπως η μεσογειακή διατροφή ή έχουν κατασκευαστεί ως μέρος διατροφικών προτύπων που έχουν σχεδιαστεί για τη μείωση του κινδύνου ασθενειών, όπως οι Διατροφικές Προσεγγίσεις για μείωση της υπέρτασης ή νευροεκφυλιστικών ασθενειών. Σε σύγκριση με μια πιο παραδοσιακή δυτική διατροφή (διατροφή των Αμερικανών π.χ. πλούσια σε βούτυρα και λιπαρά), αυτές οι πιο υγιεινές εναλλακτικές είναι υψηλότερες σε φυτικές τροφές, όπως φρέσκα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, σπόροι και ξηρούς καρπούς και χαμηλότερες σε ζωικά τρόφιμα, ιδιαίτερα λιπαρά και επεξεργασμένα κρέατα.

Η διατροφή είναι μια από τις πιο σημαντικές επιρροές στην υγεία στις σύγχρονες κοινωνίες. Η αλόγιστη δίαιτα που δεν συνοδεύεται από σταθερή και μικρή απώλεια βάρους συγκαταλέγεται στις κύριες αιτίες πρόωρου θανάτου και χρόνιων ασθενειών. Οι καλές διατροφικές συνήθειες σχετίζονται με αυξημένο προσδόκιμο ζωής, δραματική μείωση του κινδύνου όλων των χρόνιων ασθενειών στη διάρκεια της ζωής και βελτίωση της γονιδιακής έκφρασης. Σε αυτό το πλαίσιο, αφθονούν οι ισχυρισμοί για τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα διαφόρων διατροφών σε σχέση μεταξύ τους. Ενώ τέτοιοι ισχυρισμοί, ιδιαίτερα όταν συνδέονται με εμπορικά συμφέροντα, δίνουν έμφαση στις διακρίσεις, τα θεμελιώδη στοιχεία σχεδόν όλων των διατροφικών προτύπων που σχετίζονται με ουσιαστικές αποδείξεις οφέλους για την υγεία αλληλοκαλύπτονται ουσιαστικά. Δεν έχουν υπάρξει αυστηρές, μακροπρόθεσμες μελέτες που να συγκρίνουν ανθρώπους για την καλύτερη δίαιτα με στόχο την απώλεια βάρους.

Μια δίαιτα που πραγματικά έχει στόχο την απώλεια βάρους χωρίς επαναφορά του βάρους μετά από ένα διάστημα θα συνοδεύεται με αλλαγή των συνηθειών στην καθημερινότητα. Εάν δεν αλλάξουν οι καθημερινές συνήθειες του ανθρώπου (π.χ. σύνδεση της κατανάλωσης τροφής με το συναίσθημα της αγάπης ή κατανάλωση τροφής μπροστά από τηλεόραση) το βάρος που πρόκειται να χαθεί μετά από κόπο θα το επαναπροσλάβετε με μαθηματική ακρίβεια. Ακόμα κάθε δίαιτα ή διατροφή είναι καλό να περιέχει πολλά φρούτα και λαχανικά ενώ το κρέας χρειάζεται να είναι περιορισμένο, η διατροφή με τις περισσότερες μελέτες είναι η Μεσογειακή Διατροφή και προτείνεται σε κάθε περίπτωση (και για την απώλεια περιττού βάρους αλλά και για συντήρηση).

Scroll to Top