Μήπως έχετε ανεπάρκεια στη βιταμίνη B12; Ήρθε η ώρα να δούμε τα συμπτώματα - SmileVitamins

Μήπως έχετε ανεπάρκεια στη βιταμίνη B12; Ήρθε η ώρα να δούμε τα συμπτώματα

Ανεπάρκεια στη βιταμίνη Β12

Εάν δεν καταναλώνετε αρκετή ποσότητα ζωικών τροφίμων τότε να ξέρετε πως είναι πάρα πολύ πιθανό να πάσχετε από έλλειψη της πολύτιμης βιταμίνης B12.
Συνήθως τα άτομα που ακολουθούν μια πολύ αυστηρή vegan διατροφή πάσχουν από έλλειψη βιταμίνης B12.
Στην περίπτωση λοιπόν, που η διάθεσή σας δεν είναι και η καλύτερη, που αισθάνεστε αδικαιολόγητη κόπωση υπάρχει η πιθανότητα να έχετε έλλειψη στην βιταμίνη Β12.

Συμπτώματα ανεπάρκειας στη βιταμίνη B12

Αναλυτικότερα κάποια από τα συμπτώματα της έλλειψης B12 μπορεί να είναι ένα ή και περισσότερα από τα παρακάτω:

  1. Yπερβολική κόπωση
  2. Έλλειψη ενέργειας
  3. Πόνο ή φλεγμονή στην γλώσσα
  4. Μυϊκή αδυναμία
  5. Πρόβλημα με την όραση
  6. Ψυχολογικά προβλήματα
  7. Κατάθλιψη
  8. Σύγχυση
  9. Μούδιασμα ή μυρμήγκιασμα στα χέρια και στα πόδια
  10. Αστάθεια

Για να καταλάβετε το τεράστιο μέγεθος της τεράστιας έλλειψης σε βιταμίνη B12 σκεφτείτε πως περίπου το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού εμφανίζει τεράστια έλλειψη σε Β12 , ενώ περίπου το 20% του παγκόσμιου πληθυσμού παρουσιάζει μικρή έλλειψη σε Β12.

Εξετάσεις για ανεπάρκεια σε B12

Ο μικροβιολόγος σας διαθέτει όλες τις απαραίτητες γνώσεις, έτσι ώστε να διαπιστώσει μετά από έναν μικροβιολογικό έλεγχο αίματος εάν πάσχετε τελικά από έλλειψη σε βιταμίνη Β12 καθώς και εάν παρουσιάζετε έλλειψη και σε άλλες βιταμίνες.

Πώς να προετοιμαστείτε για το τεστ

Δεν πρέπει να τρώτε ή να πίνετε για περίπου 6 έως 8 ώρες πριν από την εξέταση.

Ορισμένα φάρμακα μπορεί να επηρεάσουν τα αποτελέσματα αυτής της εξέτασης. Ο μικροβιολόγος θα σας ενημερώσει εάν πρέπει να σταματήσετε να παίρνετε οποιαδήποτε φάρμακα. Μην σταματήσετε κανένα φάρμακο πριν μιλήσετε με τον μικροβιολόγο ή τον γιατρό σας.

Τα φάρμακα που είναι πιθανό να επηρεάσουν το αποτέλεσμα της εξέτασης περιλαμβάνουν:

Κολχικίνη
Νεομυκίνη
Παρααμινοσαλικυλικό οξύ
Φαινυτοΐνη

Τι προκαλεί ανεπάρκεια στη βιταμίνη B12;

Κακοήθης Αναιμία

Η κακοήθης αναιμία είναι μια αυτοάνοση κατάσταση που επηρεάζει το στομάχι σας. Μια αυτοάνοση κατάσταση, συνήθως μεταφράζεται ως μια περίπτωση που το ανοσοποιητικό σας σύστημα, δηλαδή το φυσικό αμυντικό σύστημα του σώματος σας, που προστατεύει από ασθένειες και μολύνσεις, επιτίθεται στα υγιή κύτταρα του σώματός σας.

Η βιταμίνη Β12 συνδυάζεται με μια πρωτεΐνη που ονομάζεται ενδογενής παράγοντας στο στομάχι σας και βοηθάει την απορρόφηση της. Η κακοήθης αναιμία προκαλεί το ανοσοποιητικό σας σύστημα να επιτεθεί στα κύτταρα του στομάχου σας που παράγουν την πρωτεΐνη αυτή, πράγμα που σημαίνει ότι το σώμα σας δεν μπορεί να απορροφήσει τη βιταμίνη Β12.

Bιταμίνη Β12 και Έντερο

Κακή υγεία του εντέρου και καταστάσεις όπως κοιλιοκάκη, νόσος του Crohn ή IBS που μπορούν να δημιουργήσουν ένα έντερο το οποίο δεν λειτουργεί σωστά και μπορεί να προκαλέσει έλλειψη, σε βιταμίνη Β12.

Η βιταμίνη Β12 είναι ιδιαίτερα πολύτιμη για τα μη-φιλικά βακτήρια και ίσως και για κάποιους μύκητες που βρίσκονται στο έντερο μας. Γι’ αυτό και είναι ιδιαίτερα σημαντικό πρώτα να ρυθμίσετε την εντερική σας μικροχλωρίδα, έτσι ώστε να προσλαμβάνετε όχι μόνο την Β12 αλλά και τις υπόλοιπες βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία που έχετε ανάγκη.

Τι μπορεί να οδηγήσει σε ένα προβληματικό έντερο;

Η κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων ή κονσερβών, η έλλειψη άσκησης, η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσουν σε ένα έντερο πλούσιο σε μη-φιλικούς μικροοργανισμούς κάτι που μπορεί να διορθωθεί με την κατανάλωση υγιεινών τροφών, κυρίως φρούτων και λαχανικών αλλά και με την κατανάλωση προβιοτικών, δηλαδή σκευασμάτων που έχουν φιλικά βακτήρια τα οποία μπορούν να αντικαταστήσουν σταδιακά με την πάροδο του χρόνου τα μη-φιλικά βακτήρια.

Tρόποι αντιμετώπισης ανεπάρκειας στη βιταμίνη B12

1) Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε B12

Μπορείτε να καταναλώσετε ψάρια όπως είναι ο σολομός και ο τόνος, διάφορα κρεατικά όπως είναι το μοσχάρι, αλλά και αυγά καθώς τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσια σε βιταμίνη Β12. Βέβαια καλό θα είναι να προτιμάτε και τα βιολογικά τρόφιμα καθώς είναι πιο πλούσια σε βιταμίνες και θρεπτικές ουσίες από τα υπόλοιπα τρόφιμα αλλά και πιο ασφαλή.

2) Συμπληρώματα διατροφής

Μπορείτε να καλύψετε την ανάγκη σας σε βιταμίνη Β12 μέσω συμπληρωμάτων διατροφής. H πιο απορροφήσιμη και φυσική μορφή της Β12 είναι η μεθυλοκοβαλαμίνη, ενώ η κυανοκοβαλαμίνη παρασκευάζεται σε εργαστήρια.

Αναζητήστε συμπληρώματα διατροφής που δεν περιέχουν πρόσθετα και έκδοχα καθώς τα πρόσθετα και τα έκδοχα χρησιμοποιούνται από τις βιομηχανίες για συμπληρώματα χαμηλού κόστους και υψηλού κέρδους.

3) Προβιοτικά

Ένας από τους πιθανούς λόγους που δεν μπορείτε να απορροφήσετε βιταμίνη Β12 μπορεί να οφείλεται σε έλλειψη φιλικών βακτηρίων στην περιοχή του εντέρου. Αυτή η έλλειψη προκαλείται σταδιακά κυρίως μέσω της κατανάλωσης τροφών που ευνοούν την ανάπτυξη μη-φιλικών βακτηρίων.

Τα μη-φιλικά βακτήρια απορροφούν τις βιταμίνες αλλά και διάφορα ιχνοστοιχεία που προσλαμβάνετε από την τροφή σας με αποτέλεσμα να μην απορροφάτε τελικά τις ουσίες που έχετε ανάγκη.

Έτσι μέσω της λήψης προβιοτικών μπορείτε τελικά σταδιακά να αντικαταστήσετε την μικροχλωρίδα του εντέρου σας με φιλικά για τον οργανισμό σας βακτήρια που θα συμβάλουν στην καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών σας συστατικών.

Ποια είναι γενικά η καλύτερη διατροφή;

Mα η Μεσογειακή Διατροφή φυσικά. Η Μεσογειακή Διατροφή είναι εμπνευσμένη από τις διατροφικές συνήθειες των λαών γύρω από τη Μεσόγειο Θάλασσα (Ιταλία, Ελλάδα, Ισπανία).

Η Μεσογειακή Διατροφή είναι μια διατροφή που είναι πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και λιγότερα γαλακτοκομικά και κρέας.

Η επιστημονική κοινότητα έχει αποδείξει τα οφέλη της Μεσογειακής Διατροφής αλλά και του ελαιολάδου στην λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος και της μακροζωίας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Οπότε εάν αναρωτιέστε ποια είναι η διατροφή που μπορείτε αλλά και αξίζει να ακολουθήσετε να ξέρετε πως είναι η Μεσογειακή.

Scroll to Top